Spring til indholdet

Nyheder

14. juni 2019

Wiinston dykker dybere på det nye album ‘Jellyfish’

Det er gået stærkt for de to barndomsvenner Daniel Richards og Alfred Thomas, siden de i 2017 begyndte at lave musik sammen. Fra starten af fik duoen opmærksomhed fra udlandet med singlerne ’canada’ og ’mio’, blev signet af den legendariske A&R Nate Albert (The Weeknd, Maggie Rogers mfl.) og anerkendelse fra flere prominente internationale musikblogs som The Line Of The Best Fit, Clash og Earmilk. I Danmark blev nummeret ‘Angelina’, som var forløberen for deres debutalbum ‘MIDNIGHT ROCKET’, P3s uundgåelige. På SPOT festival 2019 spillede duoen deres debutkoncert og høstede 5 stjerner i GAFFA. Udover opmærksomhed fra medier og radio har duoen også vist sit værd på streamingtjenesterne. Her har deres debutalbum ’MIDNIGHT ROCKET’ streamet over 10 millioner gange alene på Spotify, og på YouTube har deres musikvideo til nummeret ’mio’ rundet 4 millioner visninger.

Rejsen fra debutalbummet til ’JELLYFISH’ startede i en følelse af tomrum efter næsten 2 år med ekstremt højt tempo, flere singleudgivelser, en plade på 15 numre, musikvideoer og rejser frem og tilbage til USA. Samtidig følte duoen, at de havde brug for at bryde de rammer, de befandt sig i:

”Som artist starter man et sted musikalsk uden at have nogen referenceramme og uden at tænke for meget over det overordnede billede. Men som man udvikler sig både som menneske og artist, udvikler ens musik sig også. For os blev udviklingen at dykke dybere og udforske os selv”, fortæller Daniel Richards og Alfred Thomas.

Op til udgivelsen af ’JELLYFISH’ har WIINSTON lanceret konceptet WIINSTON WEEKENDS, hvor duoen har udgivet i alt 3 singler over de sidste to fredage, optrådt på Red Bull Main Stage til Distortion og lanceret stærkt visuelt indhold til hver af udgivelserne. Singlen ’vogue’ fredag d. 31. maj og de to singler ’positive’ og ’zone’ fredag d. 7. juni. Allerede på ’vogue’ markerede WIINSTON den musikalske rejse de har været på fra første til andet album.

WIINSTON har altid haft en klar forbindelse mellem det visuelle og musikken, og begge medier bliver skabt afhængigt af hinanden. Den sammenhæng har nu fået frit løb i en kortfilm, som er den visuelle manifestering af ’JELLYFISH’. En kortfilm med Daniel Richards på rollelisten, og som er skudt i Spanien:

”Kortfilmen er socialrealistisk fortælling om to brødre, som begge har en fælles drøm, men kun bliver realiseret af den en af brødrene og den misundelse der opstår heraf ”, fortæller WIINSTON.

Læs mere om Wiinston her